سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار نیک را به جاى آرید و چیزى از آن را خرد مشمارید که خرد آن بزرگمقدار است و اندک آن بسیار ، و کسى از شما نگوید دیگرى در انجام کار نیک از من سزاوارتر است که به خدا سوگند ، بود که چنین شود ، چه نیک و بد را مردمانى است ، هر کدام را وانهادید اهل آن ، کار را به انجام خواهد رسانید . [نهج البلاغه]
پاییز 1385 - دنیای ورزش
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • بارسلونا با هواداران متعصب

    FCBarcelona محبوب کاتالان ها

    اناری: محبوب کاتالان ها!

    نام باشگاه: بارسلونا FCBarcelona

    تاسیس : 1899

    رئیس باشگاه : خوزه رینا

    سایت اختصاصی: www.FCBarcelona.com

    ورزشگاه : نیوکمپ campnou

    شماره تماس روابط عمومی باشگاه: 0034934963600

    رنگ لباس : پیراهن آبی وقرمز، شورت آبی

    بارسلونا شهری درایالت باسک واقع در نیمه شرقی کشور اسپانیاست. این قسمت از کشور اسپانیا همیشه مشکلات زیادی برای دولتمردان این کشور به وجود آورده است. کاتالان ها هیچ کدام از حکومت های اسپانیایی را نمی پذیرند و به دنبال استقلال هستند! بنابراین دشمن اصلی سلطنت اسپانیا محسوب می شوند.

    در سال 1899 کاتالان ها بر آن شدند که با تاسیس یک تیم فوتبال ، عقاید و نظریات خود را به این سبک مطرح کنند.

    به دلیل همان فشارهای سیاسی، بارسلونا درابتدا مشکلات زیادی داشت. این تیم دورنگ آبی و اناری را به عنوان نماد کاتالان ها برتن کرد و دراولین بازی خود در یک دیدار دوستانه به مصاف یک تیم محلی انگلیس رفت و با یک گل شکست خورد. اما چیزی به آغاز روزهای طلایی مردان کاتالان باقی نمانده بود.

    استارت از اولین جام!

    مردان بارسا اولین برگ از تاریخ افتخارات خود را درهمان اولین جام قهرمانی باشگاه های اسپانیا ورق زدند. اناری ها در سال 1929 این جام را به خانه بردند تا اقتدار خود را در فوتبال اسپانیا به اثبات برسانند. بارسلونا مجموعاً 15 بار دیگر این عنوان را به دست آورد. آخرین قهرمانی این تیم در رقابت های لالیگا در سال 1999 به دست آمد.ادامه مطلب...

    احسان ::: جمعه 85/9/10::: ساعت 5:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

     مشخصات باشگاه

    تاسیس: 1349

    مدیرعامل: ناصر شفق

    سخنگوی باشگاه:سیدمجتبی علوی

    سرمربی: اکبر میثاقیان

    آدرس: مشهد- بلوار شهید قرنی ، جنب هتل صبا

    تلفن:7263333-511-98+و7263338-511-98+

    فکس:7263339-511-98+

    وب سایت: www.aboomoslem.ir

    ایمیل: info@aboomoslem.ir

    موسس: عطا و اصغر مهاجرانی

    مالک: شرکت ایران خودرو

    تاریخچه

    در اوایل سال 1349 عده ایی دور هم جمع شدند و تیمی را تشکیل دادند که نامش را ابومسلم خراسان نهادند. بیشتر بازیکنان این تیم را بچه های محله سه راه شاه عباسی قدیم (کاشانی)که حول و حوش زمین های خاکی بود تشکیل می دادند.در سال 1350 که قرار شد فوتبال ایران راه اندازی شود مسابقات مقدماتی این رقابتها در شهر اصفهان برگزار شد و در آن موقع تیم آریا مشهد به نمایندگی از استان خراسان شرکت کرد که در بازی آخر نتوانست بر تیم سپاهان اصفهان غلبه کند و ناگزیر به لیگ تخت جمشید راه نیافت.بعد از این ناکامی دلسوزان ورزش خراسان در آن زمان به فکر تشکیل باشگاهی به نام ابومسلم با توجه به قدرت حقیقی استان افتادند.از این رو دو تیم مطرح آن زمان یعنی آریا و ابومسلم چاره ایی جز ادغام با یکدیگر ندیدند. عطا الله مهاجرانی به همراه دو برادر خود به نام حشمت و اصغر مهاجرانی در این امر مشارکت داشتند که ما حصل این اقدام منجر به تشکیل تیمی مقتدر به نام ابومسلم شد. ابومسلم به لیگ تخت جمشید راه یافت و همواره در زمره بهترین تیمهای لیگ کشور بود. رنگ پیراهن این تیم از همان ابتدا با اقتباس از حرکت سیاه جامگان و ابومسلم (مشکی) انتخاب شد تا یاران سردار بزرگ همیشه در اذهان باقی بمانند. به این رنگ قرمز افزوده شد تا لکه های خون سربازان که بر تنشان با تعصب عجین بود نمادی اصولی بگیرد. این تشکل خیلی سریع از محبوبیت خاص و عام برخوردار شد. هر روز به تعداد تماشاگران و هواداران ابومسلم افزوده می شد به طوری که حالا بعد از گذشت 32 سال بالغ بر 50 تا 60 هزار طرفدار دارد چه آن دسته از هوادارانی که در استادیوم حضور می یابند و چه آنانی که به خاطر مشغله کاری نمی توانند در استادیوم باشند و یا شهرستانی های خراسان که به وجود چنین تیمی به عنوان پیشانی فوتبال استانشان در کشور همواره فخر می فروشند.

    ابومسلم خراسان با پیروزی انقلاب و تغییر تحول بنیادی کشور نیز دچار همین تحولات اساسی شد. این تیم از چندین سال رکورد و تعطیلی مجددا توسط جهانگیر زنده دل و جمعی از بازیکنان و دوستان سر و شکل گرفت و این تلاش کوششی برای احیای فوتبال خراسان در کشور بود. طی سالهای 59 تا 63 حرکتی اصولی در ورزش نبود اما پس از سال 1363 تیمهای استانی و مسابقات شهری آغاز شد. از اواخر 1363 تشکیل ابومسلم رنگ و بوی خاصی به خود گرفت تا این که پس از قهرمانی در سال 1365 در باشگاههای مشهد و 1366 لیگ استان خراسان سیر صعودی و تحولی این باشگاه قدیمی شکل گرفت. در سال 1367 و 1368 ابومسلم جانی تازه گرفت و باعث آن شد تا مهندس حمید طیبی مدیر عامل کارخانه شهد ایران این تیم را زیر پوشش قرار دهد و این حمایت مالی نتیجه قهرمانی فوتبال در لیگ استان را به همراه داشت و با آغاز سال 1369 فوتبال ایران از لیگ منتخب استانها موسوم به قدس خارج شد و به صورت لیگ منطقه ایی باشگاهها در آمد. ابومسلم قهرمان استان به عنوان نماینده خراسان در منطقه یک کشور حضور یافت و مربیگری حاج سید مهدی قیاسی و کاظم غیاسیان به عنوان مربیان و سرپرستی جهان گیر زنده دل به لیگ دسته اول کشور صعود نمود. سالهای 1370 و 1371 تیم ابومسلم د لیگ آزادگان حضور داشت و به دلیل عدم توجه کافی مسئولان باشگاه و استان باعث شد تا تیم به دسته دوم سقوط و طبق قوانین غیر معقول هیات استان به بازیهای داخلی یعنی دسته سوم پرت شد و طی سالهای 72 و 73 در لیگ دسته سوم متوقف شد و نتوانست به رده بالاتر صعود کند. بالاخره در سال 1374 با تشکلی منسجم مجدد راهی لیگ دسته دوم کشور شد.

    در سال 1375 با درایت دکتر حاج رضاپور مدیر عامل کارخانه خوشگوار و عنایت مالی آقای مسعود یزدی باشگاه انسجامی فوق العاده گرفت. در سالهای 1374 و 1375 با مربیگری مهدی دینور زاده موفق به صعود نشد. در سل 1376 به رغم این که دیگر خوشگوا دست از حمایت مالی مستقیم برداشت و تنها به کمکهای تبلیغاتی بسنده کرد با مدیریت کادر فنی که ابتدا استاد حسین فکری و اکبر میثاقیان عهده دار آن بودند و سپس ادامه راه میثاقیان به دست گرفت و با مدیریت خوب خود جواز ورود دسته اول را کسب کرد. در سال 1377 با مدیریت مهندس غلام حسین تکفلی و رهبری میثاقیان تیم ابومسلم در دور رفت لیگ مقام سوم را به خود اختصاص داد. در سال 1378 تیم ابتدا به مدیر عاملی مهندس رحمان نادری و سپس بصیری پور فرماندار مشهد کار خود را شروع کرد و در میانه راه ناصر شفق اقدام به خرید امتیاز آن نمود و این تیم را زیر چتر و حمایت مالی ومعنوی ناجا قرار داد و این حمایت تا سال 84 ادامه داشت و در همین سال با توافق مسولان ناجا و ایران خودرو امتیاز باشگاه ابومسلم به گروه صنعتی ایران خودرو واگذار شد.

    در سال 78 به علت مسائل مالی و نبود نیروهای مجرب به دسته دوم سقوط کرد. با شروع رقابتهای لیگ دسته اول ابتدا اکبر میثاقیان و سپس فیروز کریمی رهبری تیم را بر عهده گرفتند که سه دیدار به پایان بازیها مانده بود که جواز ورود به لیگ حرفه ای را از تاریخ 1/2/80 کسب کرد و این حضور همچنان با اقتدار ادامه دارد.



    احسان ::: چهارشنبه 85/9/1::: ساعت 6:20 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 2
    کل بازدید :39159

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    پاییز 1385 - دنیای ورزش

    >>لینک دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<