سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش بردباری است . [امام علی علیه السلام]
باشگاه پیروزی را بهتر بشناسید! 2 - دنیای ورزش
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  •  لازم به ذکر است که در این زمان پیکان در برابر پرسپولیس با تک گل علی پروین و با نتیجه یک بر صفر پرسپولیس را شکست داد .

    پرسپولیس در غیاب شاهینی ها با تصاحب 12 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفتند . حضور در پیکان بیشتر از 1 سال به طول نیانجامید و مجددا بازیکنان در سال 1349 به خانه خود برگشتند و قهرمانی اولین دوره لیگ تخت جمشید در سال 1350 را از آن خود کردند . پرسپولیس در 5 دوره برگزاری لیگ تخت جمشید با کسب دو قهرمانی ( لیگ اول و سوم ) و سه نائب قهرمانی به عنوان پرافتخارترین باشگاه کشور شناخته شد .

    با وقوع انقلاب اسلامی این تیم دچار بحران نفرات گردید و بازیکنانش بکلی عوض شدند و تعداد بسیار اندکی از بازیکنان قدیمی باقی ماندند. لیکن برگزاری مسابقات جام شهید اسمندی در سال 1358 و دیگر مسابقات باعث گردید تا بازیکنان مستعد و جوان کشور نگذارند این باشگاه بلند آوازه از رونق بیفتد .

     باشگاه پرسپولیس در سال 1365 تحت پوشش بنیاد مستضعفان و جانبازان قرار گرفت و نام آن به ( آزادی ) تغییر یافت . اما پس از مدت زمان اندکی بنیاد ازاداره این باشگاه خودداری کرد و در این زمان با توجه به موقعیت این باشگاه ، سازمان تربیت بدنی خود اداره آن را برعهده گرفت  و نامش را نیز به ( پیروزی ) تغییر دادند که تاکنون نیز با همین نام در میادین ورزشی حضور می یابد .

    البته این تیم برای هواداران پرشمار این تیم همان پرسپولیس است .

    لازم به ذکر است طبق لیستی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 1999 میلادی منتشر شد ، پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم آسیا انتخاب شد .

    دالیان چین و الهلال عربستان هم در مکان های بعدی قرار گرفتند . از جمله ستارگان تیم می توان به پروین ،  کاشانی ، امیرآصفی ، بهزادی ، کلانی ، ایرانپاک ، اصلی ، آشتیانی ، درخشان ، پنجعلی ، عاشوری ، محمدخانی ، پیوس ، کرمانی مقام ، محرمی ، عبدی ، عابدزاده ، مایلی کهن ، دادکان ، کارگر، سبزی ، فتح آبادی ، انصاریفر و مرحوم شاهرخی اشاره نمود .

    انصاریان ، رهبری فر ، فنایی ، شاهرودی و هاشمی نسب هم از بازیکنان مشهور و معروف دهه اخیر به شمار می آیند.

    اینک آشتیانی به عنوان سرپرست تیم ، کاشانی و دادکان در هیئت مدیره باشگاه ، مشغول به کار هستند . 

    در سالهای گذشته خوردبین سرپرست و پروین سرمربی تیم بودند .

    اینک تیم پرسپولیس با جذب نفراتی چون دایی ، کاویانپور، میناوند، باقری و کاظمیان ( که همگی درخارج از کشور بازی کرده اند) و رهبری بگوویچ کروات، از مدعیان قهرمانی لیگ برتر محسوب می گردد.

    مهدوی کیا و کریمی دو ستاره این باشگاه بودند که اکنون درآلمان وامارات می درخشند .

    گفتنی است جامهای قهرمانی اولین دوره مسابقات جام در جام باشگاههای آسیا و اولین دوره لیگ برتر باشگاههای کشور در کلکسیون افتخارات باشگاه دیده می شود . درحال حاضر پرسپولیس پر افتخارترین تیم ایران است .

     



    احسان ::: جمعه 85/8/19::: ساعت 1:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 4
    کل بازدید :39178

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    باشگاه پیروزی را بهتر بشناسید! 2 - دنیای ورزش

    >>لینک دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<