سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کوتاهى در کار را پشیمانى بار است و دور اندیشى را سلامت در کنار . [نهج البلاغه]
وقتی پرسپولیس با مغز دفاع می کند - دنیای ورزش
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • کسب عنوان بهترین خط دفاعی برای پرسپولیسی که مرتب در این خط می نالید بسیار دور از ذهن به نظر می رسید. اما شاگردان مصطفی دنیزلی برغم تمام محرومیت ها و مصدومیت های بازیکنان خود در این پست، همپای صبا باتری که بیشترین تعداد تساوی را از آن خود کرده است کمتر از سایر تیم ها گل دریافت کرده اند. این آمار می تواند در کنار سایر گزینه های جدول جالب توجه می باشد. پرسپولیس بعد از سایپا بیشترین تعداد گل زده را به خود اختصاص داده و در تفاضل گل هم رتبه دوم را دارد. بر اساس همین داده هاست که می توان مدعی شد جایگاه واقعی پرسپولیس به مراتب بهتر از جایگاهی است که در آن قرار دارد.
    البته توضیحاتی هم وجود دارد. مثلا اینکه سرخپوشان پایتخت چند پیروزی پر گل داشتند. تعداد پایین گل های خورده البته قابل توجه است.پرسپولیس که در هر بازی مدافعانی را در اختیار نداشته است. این عنوان را بدست آورد. آیا در این بخش می توان از نقش سرمربی تیم گذشت. برای توضیح این پدیده چند تعریف وجود دارد.
    نکته اول اینکه، پرسپولیس از یک سیستم دفاعی بهره می برد. پدیده ای که در فوتبال ایران نادر است، در یک کار سیستماتیک هر شخص، تأثیر خاص خودش را دارد. اما مجموعه چنان قائم به فرد نخواهد بود که به راحتی از هم بپاشد. قضاوت در این باره بسیار دشوار است، اما حداقل می توانیم مدعی باشیم که دفاع هر تیم ایرانی با شرایط پرسپولیس از هم می پاشید، اتفاقی که نزد سرخپوشان روی نداد، اما این مطلب نباید باعث غرور و غفلت شود.
    پرسپولیس برغم در اختیار نداشتن چند مدافع، توانست کمتر از دیگر تیم ها گل دریافت کند. در این بین حضور بازیکنان غیر تخصصی در این منطقه از زمین جالب توجه بود. پرسپولیس از این ناحیه بسیار لطمه خورده است. تضعیف خط میانی و توان هجومی تیم از پیامدهای همین مطلب بود. در واقع پرسپولیس میانداری و گلزنی را قربانی کرد تا گل نخورد. معنای این سخن آنست که به صرف آمار جدول نباید بگوییم، مشکل مدافع داریم.
    آمار کسب شده توسط پرسپولیس، همچنین می تواند اثر یک عامل بیرونی هم باشد. بازیکنان غیر تخصصی که در این خط به میدان رفته اند، در قالب دفاع تیمی، موفق به مهار حملات حریفان شده اند. یعنی آن ها برغم اشتباهات فردی، جلوی کارهای تیمی حریف را گرفته اند، اما این اشتباهات فردی در مواجهه با ابتکارهای فردی دردسر ساز می شود. پرسپولیس برای نیم فصل دوم نباید در باد ?? گل خورده (?? درصد برای هر بازی) بخوابد. باشگاه های لیگ برتر در مواجهه با مهاجرت مهاجمان طراز اول خود به خارج از فوتبال ایران اگر با فقر گلزنی مواجه نشده باشد، با بحران گلزن روبروست، اینگونه است که بهترین گلزن ما در ?? بازی، هشت گل زده است.



    احسان ::: جمعه 85/10/22::: ساعت 9:43 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 4
    کل بازدید :39178

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    وقتی پرسپولیس با مغز دفاع می کند - دنیای ورزش

    >>لینک دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<